Vedoucí odboru a sekretariát OŠK

vedoucí odboru: Mgr. Jan Baudis

kancelář C 411
Tel.: 267 093 531
email: janb@praha10.cz 

 

vedoucí referátu pedagogicko-organizačního: Viera Pávková

mateřské školy
kancelář C 418           
tel.267 093 491  
email: vierap@praha10.cz

 

referentka referátu pedagogicko-organizačního: Mgr. Ivana Kučerová

základní školy
kancelář C 418          
tel.267 093 487
email: ivanak@praha10.cz

 

sekretářka odboru: Nicol Tsironisová
kancelář C 410
tel.: 267 093 465
email: nicolt@praha10.cz

 

 

Podrobné, pravidelně aktualizované informace o oblasti školství naleznete v sekci Městská část – školství.

Odbor školství  je zřízen Radou městské části Praha 10 pro zabezpečení úkolů v samostatné i přenesené působnosti v oblasti školství. Rozsah působnosti je vymezen  zákonem č. 131/200 Sb., o hlavním městě Praze, ve znění pozdějších předpisů, a  Statutem hl. m. Prahy, v platném znění, a zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění.

Odbor školství  plní zejména tyto úkoly:

  • plní úkoly zřizovatele pro mateřské a  základní školy, školská zařízení a kulturního zařízení zřizovaných městskou částí Praha 10;
  • zabezpečuje vyhlašování a realizaci konkurzních řízení na obsazení ředitelů škol, školských a kulturních zařízení zřizovaných městskou částí Praha 10;
  • připravuje podklady pro jmenování do funkce a stanovení platu ředitelů škol, školských a kulturního zařízení;
  • provádí sběr a analýzu dat a informací o školách včetně statistických zjišťování v oblasti ekonomické a pedagogicko-organizační;
  • zpracovává znění zřizovacích listin a žádosti pro zápis do školského rejstříku;
  • přijímá opatření na základě výsledků šetření České školní inspekce;
  • projednává s řediteli základních a mateřských škol, školských zařízení koncepci rozvoje, rozpočet a materiální podmínky pro činnost;
  • připravuje podklady pro výroční zprávu o školství hl.m. Prahy;
  • sestavuje rozpočet kapitoly školství, zabezpečuje jeho rozpis a čerpání;
  • provádí rozbory hospodaření za kapitolu školství;
  • připravuje návrh na rozpis neinvestičních výdajů na mzdové prostředky, učebnice, školní pomůcky a potřeby hrazené státem;
  • na žádost škol poskytuje metodickou pomoc a konzultace;
  • zpracovává návrhy na odměňování ředitelů mateřských a  základních škol, školských zařízení a kulturního zařízení v působnosti odboru;
  • poskytuje informace o školách a školských zařízeních v obvodu své působnosti;
  • zpracovává metodické pokyny, směrnice a instrukce v oblasti své působnosti;
  • provádí kontroly hospodaření mateřských a základních škol, Školní jídelny a kulturního zařízení dle plánu kontrol;
  • podává informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím;
  • prostřednictvím informačních kanceláří zajišťuje pro občany základní servis ve styku s ÚMČ a zajišťuje činnost systému Czech POINT.