Vedoucí odboru a sekretariát OŠK
vedoucí odboru: Mgr. Jan Baudis
kancelář C 411
Tel.: 267 093 531
email: janb@praha10.cz
vedoucí referátu pedagogicko-organizačního: Viera Pávková
mateřské školy
kancelář C 418
tel.: 267 093 491
email: vierap@praha10.cz
referentka referátu pedagogicko-organizačního: Mgr. Ivana Kučerová
základní školy
kancelář C 418
tel.: 267 093 487
email: ivanak@praha10.cz
sekretářka odboru: Nicol Tsironisová
kancelář C 410
tel.: 267 093 465
email: nicolt@praha10.cz
Podrobné, pravidelně aktualizované informace o oblasti školství naleznete v sekci Městská část – školství.
Odbor školství je zřízen Radou městské části Praha 10 pro zabezpečení úkolů v samostatné i přenesené působnosti v oblasti školství. Rozsah působnosti je vymezen zákonem č. 131/200 Sb., o hlavním městě Praze, ve znění pozdějších předpisů, a Statutem hl. m. Prahy, v platném znění, a zákonem č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění.
Odbor školství plní zejména tyto úkoly:
-
plní úkoly zřizovatele pro mateřské a základní školy, školská zařízení a kulturního zařízení zřizovaných městskou částí Praha 10;
-
zabezpečuje vyhlašování a realizaci konkurzních řízení na obsazení ředitelů škol, školských a kulturních zařízení zřizovaných městskou částí Praha 10;
- připravuje podklady pro jmenování do funkce a stanovení platu ředitelů škol, školských a kulturního zařízení;
- provádí sběr a analýzu dat a informací o školách včetně statistických zjišťování v oblasti ekonomické a pedagogicko-organizační;
- zpracovává znění zřizovacích listin a žádosti pro zápis do školského rejstříku;
- přijímá opatření na základě výsledků šetření České školní inspekce;
-
projednává s řediteli základních a mateřských škol, školských zařízení koncepci rozvoje, rozpočet a materiální podmínky pro činnost;
- připravuje podklady pro výroční zprávu o školství hl.m. Prahy;
- sestavuje rozpočet kapitoly školství, zabezpečuje jeho rozpis a čerpání;
- provádí rozbory hospodaření za kapitolu školství;
-
připravuje návrh na rozpis neinvestičních výdajů na mzdové prostředky, učebnice, školní pomůcky a potřeby hrazené státem;
- na žádost škol poskytuje metodickou pomoc a konzultace;
-
zpracovává návrhy na odměňování ředitelů mateřských a základních škol, školských zařízení a kulturního zařízení v působnosti odboru;
- poskytuje informace o školách a školských zařízeních v obvodu své působnosti;
- zpracovává metodické pokyny, směrnice a instrukce v oblasti své působnosti;
-
provádí kontroly hospodaření mateřských a základních škol, Školní jídelny a kulturního zařízení dle plánu kontrol;
-
podává informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím;
-
prostřednictvím informačních kanceláří zajišťuje pro občany základní servis ve styku s ÚMČ a zajišťuje činnost systému Czech POINT.